www.AkiraQueen.com

Alla inlägg under december 2007

Av pernilla svedjeby - 13 december 2007 16:23

Vill dela med mig lite av en gamal film på Akira och Swetey när de busar lite i slottskogen..

filmen e från förra sommaren...


Vill även önska er en trevlig Lucia dag!




Av pernilla svedjeby - 12 december 2007 17:10

Idag va det dax för mig och Akira och möta upp Cinzia och Fago för en proemnix i ängården..


jisses va länge sen det va jag va där och strosade!

älskar den skogen..


men jag blir galen på alla hundägare som har sina hundar lösa och inte kallar in dom när man möter andra..

änggården är ju naturreservat, och därför får man igentligen inte ha sina hundar lösa där.. men alla har det ändå ;-)


så fort jag ser att det blir möte kallar jag alltid in Akira..

samma för Cinzia..

men vissa har ingen som helst koll på sina hundar som blatt springer och vill hälsa..

något som inte jag uppskattar hur som helst när jag har en Akira på skäll humör, e hon lös får dom gärna hälsa, men inte när hon e kopplad.

tycker hon stissar upp sig för mycket då..


aja.. nån gång ska dom väll lära sig.. hoppas man.. :-)

jag vet iaf att joggare och andra människor uppskattar när man kallar in sina hundar..

har själv en hundrädd mamma, och jag vet hur det kan bli.


Promenaden av iaf mysig, något lerig kasnke, men härligt att komma ut i skogen ordentligt.

och vädergudarna var med oss. inte en droppe regn :-)

det måste va nått fel :-D



nu blir det lite mat, sen e det dax för arbetsveckan igen.. onsdag tillochmed lördag ;-)

sen blir det jul fest på Söndag. :-D 

Av pernilla svedjeby - 9 december 2007 19:09

Idag e valparna en vecka gamla, tiden går bra fort..

har fått lite bilder av carina som hon har tagit idag,

det är inte lätt att hålla isär dom..

den ena e den adra lik.


det e bara yrvädret Durazell och Diamanta man verkligen ser skillnad på :-)


ja vilka av valparna kan de vara tro.. som heter så.. ;-)
ni får allt vänta lite längre på namnenän så, trota att dom är färdiga ;-)


Här e bilderna:



hane 1


Hane 2


Hane 3


Tik 1


Tik 2


Tik 4


Tik 5


Tik 6


Av pernilla svedjeby - 7 december 2007 13:40

carina väckte mig idag..

den minsta tiken. valp nr 6 hade dött under natten :-(


stackars liten... underar varför..

den hade ökat i vikt, inte så mycket som de andra, men den ahde iaf ökat..

hemskt..


joppas inte det händer något mer nu..




hon som var så vacker o så speciell...

Av pernilla svedjeby - 6 december 2007 21:00

Nu har jag lämnat blekinge, sweety och de 9 valparna i tryggt förvar hos Carina och Boris...


va ungefär 9gånger jobbigare att lämna dom nu, man fäster sig snabbt till de små..


många bilder har jag tagit, så ska kika igenon dom, så kanske jag kan lägga ut några nya snart..


men vet inte om jag orkar göra det nu, e bra trött..


tog en tur till Lindome nu på kvällen för att träna lydnad med Akira, vilket gick riktigt förvånansvärt bra. hon kanske behövde en veckas brejk med husse :-)


aja, snart borde nya bilder iaf dyka upp., så håll ögonen öppna :-)



Valpar går att tinga efter Sweety och Zeb,

kontakta Carina eller Boris på eklövens kennel..

kontakt och med info finns på

www.eklovenskennel.se


Av pernilla svedjeby - 5 december 2007 18:41

Ja nu har valparna hunnit bli 3 dagar.. eller ja, hälften av dom iaf :-)

men man räknar väll som att de va födda söndag eftersom de första 4 kom då :)


Idag var det vetrinär besök på schemat. alla 9 hade ju sporrar bak, så det var bara till att ta bort..  jag stannade ute med sweety, urch o fy för att höra småttingarna ledsna och gråtandes när de tar bort sånt..

en hade tillochmed dubbel sporrar, men nu ser de små tassarna ut som vanliga söta berner tassar :-)


imorgon går mitt tåg tillbax, behöver en natts sömn innan det e dax o jobba igen.. har ju inte blivit mycket sömn här.

så nu får carina och boris turas om med att ligga och vaka över de små och sweety..


ska försöka  ta lite fler bilder på dom innan jag åker oxå..

eftersom carina har ett annat gäng med 6 st 6veckors valpar här finns det ju ingen garanti för att dom har tid att ta allt för mycket bilder, tyvärr.. men jag ska nog tjata på dom så det blir taget :-)


alla valparna har iaf växt ordentligt, så sweety har gott om mjölk iaf, så det känns bra.. så behöver inte carina mata dom så mycket extra ;)


puss o kram från oss för idag!

Pernilla och dundermamman sweety! och de 9 "Eklövens D:na"

Av pernilla svedjeby - 4 december 2007 12:58

Sweety jobbar på med sina små, det e som ett myller i valp lådan, förstår att hon e trött..

men om någon dag borde hon ha hämtat igen sig ännu mer..

jag och carina är oxå bra trötta..

inte många timmars sömn de sista dagarna.. men det e det värt :-)

Av pernilla svedjeby - 3 december 2007 16:47

så, nu kan jag slå mig till ro och uppdatera lite ;-)


Igår tog jag tåget t ill sölvesborg, strax efter 5 var jag framme.

det dröjde inte länge tills jag fick lägga mig till ro i sweetys valp låda.

kl 18 började värkarna lite smått komma igång.

och 18.48 fick jag första valpen så gott som i knät när carina var och kokade peanger :-)

En fin väl täckad herre :-)

 

 Vist är han fin!!


efter slicknde o vägande o gosande la sig valpen till rätta och började dia..

kl 20.12 Kom valp nummer 2 ut!!

även detta en hane!

Denna hanen var lite övertecknad, men lite strumpor e bara charmigt har jag hört ;-)

jag vill kalla honnom dumbo, men carina håller inte riktigt med, men visst ser han ut som en dumbo med öronen rakt ut :-D


vid detta laget hade jag börjat anta att sweety e lik sin mamma och valparna kommer troligen komma med ca 1 timme mellanrum, gick ut i köket för att hämta lite kaffe, och jajjemen, när jag kom tillbax va det igång igen!

valp nummer 3 föddes 20.52 och till Carinas lycka var det en Tik!

Denna tiken har en liten nackfläck, men det e troligen inget som kommer synas om några veckor speciellt mycket..


klockan gick och sweety kände sig trött..

hur länge ska vi vänta?


klockan 23.05 kom 4e valpen till världen!

ännu en hane!!

stor och fin!


nu började vi fundera på hur många hanar det skulle bli igentligen...


det dröjde ganska länge tills valp 5 kom också.

kl 00.42 kom det ännu en tik!!

mycket söt, även denna med en nackfläck, fast ännu mindre.. så den kommer försvinna helt.


det gällde att vara snabb i tagen med att torka och väga för redan 5 min senare kom valp nummer 6!!

En tik kom 00.47 :-)

denna var minst i kullen..

en favorit! nästan exakt lika täcknad som sweety!!


men nu var det stopp.. sweety var mycket trött, och vi kämpade med promenader och gud vet allt. det komm lite värkar, men det va inte ofta och med långa mellanrum.

va det slut på valpar?

 både jag och Carina var osäkra.. så vi ringde vetrinären..

Men det känndes i magen, att det skulle va fler.. det kan inte baar varit 6 i den stora magen.. som fortfarande e bra runt o knölig!

efter kl 5 bar det av i bilen till vetrinären! Sweety hade hög feber :-S

nervöst!!!


röntgen togs och det konstaterades att där låg 3(!!!)st till..

man ska alltid lite på magkännslan!


men dessa kan väll inte leva.. :-(

12 timmar sen första värken nästan..


Halv 7 sitter jag och Carina och väntar i väntrummet hos vetrinären och hör ett skrik!!

Det är någon som lever!!!

hurra! måtte bara sweety klara sig..

inte nog med att 1 klarade sig, alla 3 gjorde det! och det va tikar, fina väl täcknade tikar!!

vilken underbar kännsla.

 Valp 7 - Tik


Valp nr 8 - Tik


och...


valp nr 9, -tik!!


känns underbart när allt e över!!

snacka om att jag e en stolt matte nu!

och jag vet att det e stolta uppfödare här, en stolt husse och Akira hemma, och en minst sakt stolt pappa till valparna Zeb, som blev pappa för första gången!!


hoppas alla kommer växa upp o bli helt underbara hundar!!




Presentation

Omröstning

Jag är ingen vidare Jul-människa.. men det finns många som är.. Vad älskar ni med Julen?
 Julpyntet
 snögubbar och ljuslyktor utomhus
 alla ljus som tänds i fönsterna..
 att träffa släkten/nära kära
 julklappar
 julbaket
 Jul maten
 snön
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards